Not known Facts About بیماری زونا قلبی

Wiki Article

زونا در واقع از طریق سرفه یا عطسه پخش نمی‌شود. فقط تماس مستقیم با مایع تراوش شده از تاول‌های آن می‌تواند ویروس را پخش کند.

هدف‌ اصلی‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از تخفیف‌ خارش‌ و درد تا حد امكان‌، كه‌ برای‌ این‌ كار معمولا از داروهای‌ مالیدنی‌ و خوراكی‌ استفاده‌ می ‌شود.

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل و سیاستمدار ارشد حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، هشدارهای آقای تورک را رد کرد و آن را «کاملا بی‌معنی- حرفی کاملا غیر مسئولانه» خواند.

یعنی در سراسر بدن پخش نمیشه بلکه به صورت خوشه ای در یک محدوده بدن هست

● خیر، واکسن شینگریکس نمی‌تواند باعث زونا شود. با توجه به اقدام ایمن سازی، واکسن شینگریکس تنها حاوی مقدار کمی از ویروس هرپس زوستر است و حاوی ویروس زنده نیست.

غذا‌های سبز مانند: بروکلی، کلم بروکسل، اسفناج، کلم برگ، و سایر سبزیجات دارای برگ سبز

زونا به احتمال کم باعث بروز عوارض در خود فرد می‌شود، اما هنوز هم می‌تواند ناخوشایند و دردناک باشد. توصیه می‌شود فرد در صورت بروز ورم و تاول در دوران حاملگی، فوراً به پزشک مراجعه کند.

○ هدف از استفاده: برای کمک به کاهش خطر درد عصبی به نام نورالژی پس از هرپس که پس از بهبودی از زونا رخ می‌دهد.

۲۸ سالمه/قبلا هم تجربه زونا داشتم ناحیه شکم سمت چپ/تقریبا یه هفته پیش همراه بیمار آبله هم بودم/الان دو سه روزی میشه که در ناحیه گردن سمت چپ علائم قرمزی،سوزش کم،درد گردن و تاول کم هم دیده میشه/آیا زونا هست؟/لازمه حتما به پزشک مراجعه بشه؟/ دارویی یا راه حل خاصی داره؟/تشکر از زحماتتون

با همه موارد گفته شده، لازم است یاداوری کنیم که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ زیرا زونا یک بیماری عفونی بوده و باید دوره خود را سپری کند.

● در حالی که بثورات زونا معمولاً در اطراف یک طرف کمر ایجاد می‌شود، ممکن است نواری از تاول‌ها در امتداد یک طرف پشت یا پایین کمر ظاهر شوند.

معمولاً اگر زونا چشم را درگیر نکرده باشد، خیلی خطرناک نیست اما در صورت شک به ابتلا به بیماری زونا، بخصوص در موارد زیر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید:

با بیماری زونا خطرناک است توجه به عود مکرر ضایعات جهت بررسی به متخصص پوست مراجعه کنید

کرم ضد زونا مانند کرم‌های آنتی‌هیستأمین و آنتی‌بیوتیک

Report this wiki page